تبلیغات
برا آنان که می اندیشند - خانم های خانه داری که ورزش نمی کنند بخوانند
برا آنان که می اندیشند
جانم فدای رهبر

خانم های خانه داری که ورزش نمی کنند بخوانند

 خانم های خانه داری که ورزش نمی کنند بخوانند

 
خانواده یکی از مهم ترین عناصر سازمان دهنده تفکرات گوناگون در جامعه، از جمله انگاره های آموزشی است و در نظام خانواده، نقش مادران به عنوان اصلی ترین عنصر انتقال اندیشه ها که با هدایت تبدیل به عادت های خوب یا بد می شوند، اهمیت فوق العاده ای دارد.
مادران وظیفه سنگین هدایت و کنترل شیوه زندگی، تغذیه، سلامت روحی، روانی و جسمی همسر و فرزندان را به عهده دارند و از سوی فرزندان الگو قرار می گیرند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان شیوه رفتاری و عملکرد مادران تأثیر مستقیمی بر جامعه می گذارد و چنانچه زنان بتوانند برای تأمین سلامت خود و خانواده بکوشند، سهم بزرگی در حفظ شادابی و نشاط جامعه خواهند داشت.
اما این امر مستلزم توانمندسازی زنان و به ویژه زنان خانه دار است که قشر عظیمی از بانوان را در جامعه به خود اختصاص می دهند. یکی از مهم ترین راهکارهای ارتقاء سلامت زنان، ورزش است.
ورزش به عنوان یکی از اصلی ترین پایه های سلامت جسمی همه افراد جامعه اعم از زن و مرد و به ویژه زنان خانه دار باید در اولویت قرار بگیرد تا این قشر عظیم بتواند پایه های اساسی جامعه آینده یعنی نسل بعد را با سلامت کامل بنا کند.
ورزش بر تمام اجزای سلامتی یعنی سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و فکری تأثیرگذار است. البته ورزش باید در کنار تغذیه سالم قرار بگیرد تا «شیوه زندگی سالم» تعریف شود. دکتر علامه کارشناس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این باره گفت: زنان خانه دار گاه آن قدر درگیر انجام وظایف خود در خانواده و انجام امور منزل می شوند که سلامت خود را فراموش می کنند.
برخی بیماری ها در زنان بیش از سایر گروه ها باید مورد توجه قرار بگیرد. علاوه بر این زنان، برای فرزندان خود نقش الگو دارند و اگر در رابطه با حفظ سلامت و مراقبت از خود آموزش ببینند و از طریق فعالیت جسمانی کافی و تأمین غذای سالم، سلامت خود را ارتقا دهند، سلامت را در تمام ابعاد به خانواده و کل جامعه انتقال خواهند داد.وی درباره این تصور غلط بسیاری از خانم های خانه دار که انجام کارهای منزل، ورزش است گفت: با فعالیت های روزمره خانم ها تا حدودی می توانند آمادگی متابولیک بدن را بالا ببرند. بدین معنا که وقتی آمادگی بدن بالا می رود تمام دستگاه های بدن می توانند خوب کار کنند. اما زنان در صورتی می توانند سطح سلامت خودشان را ارتقا بدهند که این فعالیت ها بهینه شود و فقط در انجام یک سری کارهای خاص و روزمره خلاصه نشود. مثل پیاده روی برای خرید به جای استفاده از خودرو و استفاده از پله به جای استفاده از آسانسور، در واقع فعالیت های روزمره وقتی به فعالیت های فیزیکی مناسب تبدیل می شود که بهینه شده باشد و به ارتقای سطح سلامت زنان کمک کند. فعالیت فیزیکی منظم علاوه بر بهینه سازی فعالیت های روزمره، در مجموع می تواند به ارتقای سلامت زنان منجر شود.
دکتر علامه درباره بهترین ورزشی که از لحاظ جسمی و روحی، نشاط و شادابی را برای خانم ها به همراه دارد، گفت: فعالیت فیزیکی مناسب برای تمام اقشار جامعه از جمله خانم های خانه دار شامل حداقل هر هفته ٣ بار و حداکثر ٦ بار، هر بار حداقل حدود نیم ساعت است.
انتخاب نوع ورزش باید متناسب با شرایط و آمادگی جسمی فرد باشد.
به خصوص زنانی که دچار مشکلات قلبی عروقی یا مفصلی هستند حتما باید با مشورت پزشک، به ورزش بپردازند. بهترین نوع ورزش برای زنان که در پیشگیری از پوکی استخوان نیز بسیار موثر است، پیاده روی است که یک ورزش تحمل وزن است.
پیاده روی ورزشی است که بدون هزینه و امکانات خاص و در دراز مدت، شادابی و نشاط را به همراه می آورد. خانم ها حداقل ٣ روز در هفته باید به فعالیت جسمانی و تمرینات ورزشی از جمله پیاده روی بپردازند تا به ارتقای سلامت خودشان کمک کنند.
این ورزش به طور عام و بدون مشاوره، به همه زنان توصیه می شود زیرا آمادگی متابولیک بدن را بالا می برد و آمادگی قلبی و عروقی را افزایش دهد.
خانم هایی که در اعضای خانواده شان، فرد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی وجود دارد باید به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ورزش کنند.
علاوه بر این دیابت، پوکی استخوان، بسیاری از بیماری های مفصلی مانند کمردرد، پادرد و دردهای پراکنده و حتی بیماری هایی مانند سنگ کیسه صفرا نیز تحت تأثیر ورزش و فعالیت فیزیکی مناسب قرار می گیرد و از بروز و یا شدت آن ها کاسته می شود.
در مجموع ورزش به اضافه تغذیه سالم، کیفیت زندگی فرد و خانواده را بالا می برد.
منبع :ایرانیانhttp://www.iichs.org




نوع مطلب : ورزش و سر گرمی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 1396/03/1 02:00 بعد از ظهر
I simply could not depart your website before suggesting that I really enjoyed the usual info an individual provide to your visitors?
Is gonna be back regularly in order to check up on new
posts
پنجشنبه 1396/01/10 06:19 بعد از ظهر
Hello I am so grateful I found your site, I really found you by error, while I was
researching on Yahoo for something else, Regardless I am here now and would
just like to say thanks for a fantastic post and a all round interesting blog (I also love the theme/design), I don't have time to read through it all at the
moment but I have saved it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please
do keep up the great work.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ

وبلاگی برای آنان که می اندیشند

مدیر وبلاگ : حسین
نویسندگان
نظرسنجی
آیا دوست دارید این وبلاگ بروز شود؟؟





جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما



در این وبلاگ
در كل اینترنت

معرفی صفحه به دوستان

* نام شما

ایمیل شما *

ایمیل دوست شما *

ایمیل دوست دیگر شما